11 decembrie 2007

Sempre Quartett la Teatrul Act - fotografii

Sempre Quartett a evoluat la Teatrul Act în perioada 9-10 decembrie 2007 într-un spectacol audio-video fusion, în proiectului organizat de Institutul Cultural Polonez în cadrul Anului Karol Szymanowski. O prima cronică a serii de duminica 9 decembrie poate fi găsită aici. O altă cronică muzicală este aici. De îndată ce găsim o variantă de a pune on-line o "dovadă sonoră" a evenimentului, veţi avea posibilitatea să şi auziţi cum cântă Sempre Quartett. Bineînţeles, dacă doriţi să auziţi o interpretare live a cvartetului, contactati-ne cu încredere! Vă vom cânta exact piesa dumneavoastră cea mai draga!
Alte imagini şi două-trei videoclipuri vor fi postate pe net curând... speram! Autorul acestora îşi cere scuze pentru nepriceperea de a pune un videoclip pe web, în condiţiile în care acesta are peste 100MO, maximul acceptat pe blogger.com; fetele din cvartet nu au nici o vină pentru acest aspect :)
[update 05/05/2008 - pe YouTube sunt deja câteva înregistrări de la concert. Între timp a fost lansat şi CD-ul audio Szymanowski Re:Loaded, ediţie ne-comerciala editată de Institutul Polonez din Bucureşti, mai 2008]

Cea mai bună variantă să ascultaţi cvartetul ar fi fost prezenţa în mica sala a Teatrului Act.
Ati fost acolo? Aşteptăm opiniile şi comentariile voastere!

SEMPRE QUARTETT


05 decembrie 2007

Sempre Quartett la Teatrul Act - 9-10 decembrie 2007

Sempre Quartett & Bucharest AV @ Teatrul ACT

In cadrul Anului Karol Szymanowski, Institutul Polonez din Bucuresti a lansat invitatia de a realiza un spectacol in care sa fie prezentata creatia lui Karol Szymanowski. Vor fi prezentate doua opusuri din creatia compozitorului: Sonata in Re minor opus 9 pentru vioara si pian scrisa in 1904 si Cvartetul in Do major opus 37 scris in 1917. Din creatia Grazynei Bacewicz (1909 – 1969) va fi prezentat Trio pentru oboi, vioara si violoncel (1935). Concertul audio–video fusion sustinut de Sempre Quartett impreuna cu Bucharest AV este un proiect ce care doreste sa uneasca in acelasi context trei lumi aparent diferite: lumea instrumentelor acustice, muzica electronica si arta video. Un alt element este prezenta impovizatiei (inclusiv vocala) – ca si concept venit din muzica de jazz – concept aplicat atat materialului sonor cat si celui vizual, artistul video improvizand in timpul spectacolului intr-o maniera muzicala.

Ca un element inedit – un moment de improvizatie vocal – instrumentala ce porneste de la teme muzicale prezente in concert: propunându-si o redimensionare a creaţiei muzicale culte prin alaturarea la instrumentele acustice (oboi–vioară–viola–violoncel–percutie) a instrumentelor electronice (computer–keyboards–efecte) si a imaginilor vizuale controlate în timp real, Sempre Quartett impreuna cu ansamblul Bucharest AV reusesc sa largeasca paleta de expresie şi de limbaj muzical, prezentand piese muzicale binecunoscute într-un limbaj contemporan. Redimensionarea creatiei celor doi mari compozitori polonezi are ca principal obiectiv explorarea a noi mijloace de expresie perfect sincronizate cu timpurile in care traim. Nu in ultimul rand, se rup barierele stilistice si muzica poate fi vazuta din mai multe unghiuri, ceea ce duce la o diseminare a genurilor prezente ("creatie cultă", muzica electronica, arta video, jazz) in medii total noi – si, de ce nu, un grad mai mare de accesibilitate in aceste medii. Deasemenea, fuziunea dintre instrumentele acustice, voce si laptop (care poate fi manuit in timp real – ca si oricare alt instrument) reprezinta o directie prea putin batatorita in lumea muzicala contemporana. In mod complementar, arta video da noi intelesuri unei muzici "acuzata" de catre marea masa a ascultatorilor de un limbaj exagerat ermetic. Partea vizuala nu comenteaza muzica ci doar ofera un nou input de interpretare, o versiune a imaginii mentale pe care muzica o poate naste. Cel de-al treilea aspect are legatura ca si punct de plecare cu muzica de jazz: improvizatia. Mix de explozie ritmica nativa (poate chiar atavica) si un sistem armonic de inspiratie impresionista, jazz-ul este fara indoiala "copilul teribil" a muzicii secolului XX. Jazz-ul a fost primul pas spre readucerea muzicii catre oamenii "obisnuiti" si se bazeaza pe impulsul creator nativ al omului de a canta – de a face muzica. Prezenta in modul cel mai firesc in muzica "culta" de la inceputurile ei, improvizatia si-a capatat statutul de tehnica de compozitie spontana odata cu muzica de jazz. Din acest punct de vedere momentul muzical improvizat din spectacol nu va face decat sa ofere noi valente creatiei celor doi mari compozitori polonezi.

Cele doua concerte se vor desfasura la Teatrul ACT (Calea Victoriei nr.126, Bucuresti) in zilele de 9 si 10 decembrie 2007, orele 19. Intrarea va fi libera, in limita locurilor disponibile [pe site-ul Teatrului Act, la rubrica "Concertul de la ora 19" se spune ca se intra cu bilet, 10 lei, studentii au reducere 50%, desi de la Institutul Polonez au comunicat altceva!]. Durata fiecarui concert va fi de aproximativ 70 de minute. Concertele vor fi inregistrate, urmand ca materialul audio sa faca subiectul unei aparitii discografice necomerciale editate de catre Institutul Polonez.

In ceea ce priveste artistii, ei reprezinta elita tinerei generatii de artisti bucuresteni, fiecare dintre ei fiind un punct de reper in zona artistica in care activeaza.

Artisti:

Sempre Quartett: Georgiana Maria – vioara I, Irina Soleanu – vioara II, Marie–Jeanne Mai–Antal – viola, Mariana Amarinei – violoncel

Bucharest AV: Vlaicu Golcea – instrumente electronice, Oana Maris – oboi, Daniel Ivascu – percutie, Vj Casa Gontz – artist video

Invitati: Marta Hristea – voce, Vlad Popescu – baterie & percutie, Cristian Soleanu – saxofon, Electric Brother – instrumente electronice, bas